Luxe modeplatform Farfetch heeft het afgelopen jaar ruim 1,1 miljard dollar minder winst behaald. Het platform groeide wel, naar een omzet van 2,3 miljard, maar het resultaat was aanzienlijk lager dan vorig jaar.
Dat blijkt uit de publicatie van de laatste kwartaal- en jaarcijfers van het bedrijf. De omzet nam toe van 2,2 naar 2,3 miljard dollar, maar de winst daalde dus wel fors van 1,47 miljard naar bijna 345 miljoen dollar. De daling van de winst komt onder andere door een tegenvallend einde van het jaar. Zo schreef Farfetch in het vierde kwartaal nog een verlies van 177 miljoen dollar.
Maar de directieleden van Farfetch zijn wel positief over het huidige boekjaar. Het bedrijf heeft in 2022 de nodige maatregelen getroffen om de marges te verbeteren en het resultaat daarvan wordt langzaam duidelijk. Ceo José Neves: ‘Onze solide start van het jaar geeft me vertrouwen dat 2023 een jaar wordt waarin we verdere groei laten zien terwijl we de macro-economische tegenwind van vorig jaar opvangen.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Farfetch verliest ruim een miljard aan winst
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.