Twinkle | Digital Commerce

Under Armour introduceert slimme paskamers in vernieuwd winkelconcept

2022-10-06
1000562
  • [nieuws]
  • 0:48

Kledingmerk Under Armour heeft deze week zijn nieuwe brand store in Amsterdam geopend. Daar maakt het bedrijf ook voor het eerst gebruik van slimme paskamers.

De winkel op het Koningsplein fungeert als ‘experience store’. De paskamers maken gebruik van RFID-technologie, dat staat voor Radio Frequency Identification. Middels radiogolven worden daarbij producten geïdentificeerd. Als een klant een kledingstuk wilt passen, wordt het item herkend en worden de items vervolgens getoond op een digitaal scherm. Klanten kunnen vervolgens eenvoudig maten en kleuren opzoeken. Op het scherm kunnen klanten ook aangeven of ze een ander item willen passen, een winkelmedewerkers brengt het desbetreffende kledingstuk naar de klant. Tot slot toont het scherm suggesties voor bijpassende items en de aanwezige winkelvoorraad.

Naast de slimme paskamers is de winkel ook voorzien van muurschilderingen van de Belgisch-Congolese street artist NovaDead en heeft de brand store een volledig vernieuwde, lichte inrichting.