Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: Selé

2022-06-16
1000562
  • [interview]
  • 1:33

De slaapkamer, waar je gemiddeld een derde van je leven in doorbrengt, krijgt vaak niet de aandacht die hij verdient, weet Coen van de Sandt, medeoprichter en ceo van designmerk Selé.

‘Wij willen onze doelgroep – het hogere segment – ervan bewust maken dat een serene ruimte met comfortabele kwaliteitsproducten kan bijdragen aan goede en gezonde nachtrust. Het Selé 18° bed en het Vita-100 matras zijn vervaardigd vanuit de visie om het allerbeste neer te zetten’, aldus Van de Sandt. De producten worden d2c aangeboden. ‘Voor het klassieke retailpad zouden we veel hogere prijzen moeten rekenen, of concessies doen in kwaliteit en comfort’, vervolgt de ceo.

De markt van bedden en matrassen is vrij vol. Wat maakt Selé onderscheidend? Van de Sandt: ‘Wij zetten vooral in op online merkbeleving. We gebruiken sfeerbeelden, de producten kunnen real life worden ervaren in de designstudio van medeoprichter Aad Bos, en we letten op details. Zo krijgt de consument bij aanvraag van houtsamples een persoonlijk kaartje, gebrande Selé-postzegels en een verzendlabel, zodat hij die samples retour kan sturen voor hergebruik.’ Verder moet de webshop zowel vertrouwen als exclusiviteit uitstralen.

De eigenaren hebben de logistiek en distributie in eigen beheer. ‘Vooral in deze opstartfase vinden we dat belangrijk, omdat we zo het proces optimaal en zo efficiënt mogelijk kunnen inregelen’, zegt Van de Sandt.

Ook in de marketingaanpak zetten de eigenaren in op exclusiviteit. ‘We gaan voor kwaliteit boven kwantiteit’, aldus de medeoprichter. ‘Uiteraard gebruiken we Instagram en Pinterest, maar we focussen op de lange termijn door samenwerkingen aan te gaan met andere designers, kunstenaars en fotografen.’

De grootste uitdaging ligt volgens Van de Sandt in het stroomlijnen van de supplychain. ‘Onze belofte is dat we binnen enkele dagen kunnen leveren, maar we willen geen immense voorraad.’ En dat is meteen zijn aandachtspunt voor de toekomst, want hij wil snel opschalen en crossborder gaan.