JohnBeerens.com zet stappen om naar de Franse en Duitse markt te gaan. De beautywebshop trekt daarnaast meer konijnen uit de hoge hoed.
Dat werd duidelijk tijdens de presentatie van John Beerens, de oprichter en eigenaar van de gelijknamige webshop. Beerens sprak tijdens de Webwinkel Vakdagen 2022, dat vandaag en morgen plaatsvindt in de Jaarbeurs in Utrecht. Volgens Beerens is de stap naar het buitenland een logische, en gaat het bedrijf zich daarmee op drie markten richten, naast thuismarkt Nederland.
JohnBeerens.com is daarnaast erg actief en innovatief met shop streaming, of live shopping, zo u wilt. Waarbij klanten tijdens live uitzendingen producten kunnen kopen. ‘Daarmee lopen wij voorop. We steken er veel budget in maar krijgen er ook veel klantdata voor terug, daarnaast is het enorm interactief met klanten en stuwt het de conversie’, vertelde Beerens.
Dat shop streaming wordt verder uitgebreid. Zo wordt de bekende stylist Leko van Zadelhoff erin betrokken. Het bedrijf zoekt daarnaast verder de samenwerking op met bn’ers. Zo komt er een samenwerking met beautymagazine &C van Chantal Janzen, en werkt JohnBeerens.com aan een YouTube en podcast serie waaraan ook bekende Nederlanders deelnemen.
Ook wordt de webshop van het bedrijf uitgebreid. Zo werkt JohnBeerens.com aan een loyaliteitsprogramma, genaamd JB Club en komen er eigen label producten. Beerens: ‘We zitten al zo lang in de markt en kennen de producten zo goed dat we dat nu willen gaan doen. Dan moet je denken aan eigen shampoo en andere beautyproducten, die we vooraf goed testen.’
Dit is een geweldig, betrouwbaar en vooruitstrevend bedrijf waar wij als Haarbusiness International veel mee samen werken. Ook voor de buitenlandse markt waar wij ook actief zijn zullen we onze kennis delen en zien we mooie groei mogelijkheden.