Achterafbetaaldienst Klarna gaat reorganiseren. Het bedrijf ontslaat 10 procent van zijn personeelsbestand, in totaal gaat het om 700 werknemers.
Volgens Klarna moet het dit besluit onder andere nemen vanwege een verandering in het consumentengedrag en de oorlog in Oekraïne en de economische gevolgen daarvan. ‘Dit is het begin van een tumultueus jaar’, aldus ceo Sebastian Siemiatkowski.
Ondanks de tegenslag heeft Klarna nog wel een sterke positie in de markt, vervolgt de ceo. ‘We hebben een gediversifieerd bedrijf dat ons anders maakt dan de concurrentie. Daarom blijf ik optimistisch over Klarna’s toekomst ondanks datgene waar we nu doorheen gaan.’ Europese werknemers die moeten vertrekken ontvangen een compensatie. Voor werknemers buiten Europa verschilt dit per land waar ze werkzaam zijn.
Het hele bedrijf mag verdwijnen. Ze gaan in zee mmet malafide bedrijven zodat de klanten in de problemen komen. Als je dat nodig hebt, weet je dat het niet lang duurt of het hele bedrijf ligt plat.
Klarna is een drama voor veel webshops. Van de klanten die bij ons problemen opleveren (discussie, foute retouren en zelfs fraude) bleek maarliefst 75% met Klarna te betalen. We zijn er toen mee gestopt. 0% conversieverschil. Men kiest gewoon voor een andere betaalmethode.
Daarom beginnen wij er ook niet aan. Je trekt een specifieke klant aan, vaak niet de klant die je graag wilt hebben maar de klant die alleen maar problemen geeft en probeert dingen gratis te krijgen.