Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijn: online aandeel groeit naar 10 procent

2022-01-19
1000562
  • [nieuws]
  • 1:04

Ongeveer tien procent van de totale omzet van supermarkt Albert Heijn komt van het online kanaal. Het afgelopen jaar zag de super de online omzet met bijna 35 procent stijgen.

Dat maakt Albert Heijn vandaag bekend, het totale marktaandeel in Nederland steeg met 0,9 procentpunt naar 35,9 procent. De stijging komt voornamelijk vanwege de ombouw van 38 DEEN-winkels en dus het online kanaal. Exacte omzetcijfers deelt Albert Heijn niet. Dat is aan moederbedrijf Ahold Delhaize, dat later met een update komt.

Wel laat het bedrijf meer los over de introductie van omnichannel-abonnement ‘Mijn Albert Heijn Premium’. Dat abonnement, waarmee klanten voor een vast bedrag per jaar verschillende kortingen krijgen, werd in de herfst van 2021 gelanceerd en is inmiddels goed voor 300.000 abonnees. ‘In 2022 gaan we door op de ingeslagen weg’, legt ceo Marit van Egmond uit: ‘We blijven wekelijks winkels verbouwen naar het nieuwste winkelconcept waarvan we zien dat het heel goed aanslaat bij klanten. De lancering van Mijn Albert Heijn Premium (…) smaakt naar meer. En het succes van onze Prijsfavorieten – goedkope topproducten – krijgt een vervolg. Daarnaast hebben we veelbelovende plannen die boodschappen doen en koken nog makkelijke en lekkerder maken voor onze klanten.’