Na de zogeheten ‘soft launch’ van het Franstalige bol.com in 2020, waarbij alleen de app in het Frans werd gelanceerd, opent bol.com nu ook een website voor Walen en Franstalige Brusselaars.
Het platform is al sinds 2010 actief in Vlaanderen en vanaf nu dus ook volledig beschikbaar voor Franstalige Belgen. In 2020 lanceerde bol.com de Franstalige app, die volgens cmo Boukje Taphoorn heel wat los heeft gemaakt: ‘Inmiddels kent één op de drie Franstalige Belgen ons en is de app al ruim 200.000 keer gedownload. Toch zien we dat momenteel nog zo’n 50 procent van onze Franstalige klanten vooral naar de Nederlandstalige website surft. Daarom hebben we besloten om een tandje bij te steken voor de lancering van de volledig Franstalige website, zodat iedereen nu in z’n eigen taal kan winkelen.’
Naast de lancering van de Franstalige website, wil de aanvoerder van de Twinkle100 ook op zoek naar meer lokale Waalse en Brusselse verkooppartners. Sinds 2019 steeg het aantal verkooppartners van 20.000 tot 47.000 vandaag de dag. Inmiddels zijn deze partners goed voor 60 procent van de verkoop op het platform. ‘Lokaal handelen loont dus zeker, niet alleen voor ons, maar vooral ook voor hen’, aldus Taphoorn. Bol.com wil verder het aantal fysieke afhaalpunten in Wallonië en Brussel uitbreiden. Zo kunnen klanten, naast thuislevering, ook kiezen om pakketten op te halen in Delhaize-supermarkten.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol.com lanceert nu ook Franstalige website
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.