Shopopop, een platform waarmee particulieren pakketjes voor elkaar kunnen bezorgen, is officieel van start gegaan in Nederland, specifiek Tilburg.
Enkele maanden geleden werd al bekend dat het van oorsprong Franse platform ons land op het oog had voor verdere uitbreiding. Het was toen alleen nog niet duidelijk naar welke steden het platform zou gaan. Daar is nu dus wat meer duidelijkheid over verschaft; Tilburg is de eerste stad in Nederland voor het platform, dat uiteindelijk mikt op landelijke dekking.
Bij Shopopop kunnen particulieren zich dus aanmelden om bestellingen voor anderen te bezorgen, met de eigen auto. Per pakket verdient men minstens 5 euro. Het idee is dat consumenten op de dagelijkse routes - bijvoorbeeld van huis naar het werk - een pakket ophaalt en bij iemand aflevert, zonder veel van de route af te hoeven wijken. Volgens Shopopop zit tussen het aanbieden van de levering en ontvangst bij de eindklant maximaal drie uur. ‘Shopopop biedt dus een flexibele en duurzame manier om same day aan te bieden aan klanten’, aldus het bedrijf.
Eerder was al duidelijk dat het platform al enkele retailers in Nederland had benaderd om zich aan te sluiten. Zelf ziet Shopopop zich als ‘perfecte aanvulling voor een Albert Heijn, een Jumbo of een Dirk in bezorggebieden waar ze zelf nog niet actief zijn’, liet het eerder weten aan RetailDetail. Dat was wel meer toekomstmuziek. In eerste instantie zouden wat kleinere bedrijven in het zuiden van het land worden benaderd. Een eerste klant heeft Shopopop al, het gaat om Wijnkoperij van Bilsen in Tilburg.
Beeld: Shopopop
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Crowdshipping-platform Shopopop start in Tilburg
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.