Twinkle | Digital Commerce

Ukje breidt na VS uit naar Canada en Azië

2021-10-20
1000562
  • [events]
  • 1:59

Door de komst van marktplaatsen liggen in het buitenland enorme kansen voor e-commerce brands die een kwalitatief hoogstaand nicheproduct hebben. Dat ziet Sifra Geijtenbeek van Ukje. Tijdens het CrossBorder Event op 16 november vertelt zij over de enorme groei die het bedrijf doormaakte door de stap te maken naar Amazon USA.

Tien jaar geleden richtte Sifra Geijtenbeek Ukje op. Het bedrijf ontwerpt en verkoopt hoezen voor kindermeubels, zoals autostoelen. Sinds 2012 is Ukje al op bol.com en Amazon te vinden en door de jaren heen groeide het bedrijf in Europa. In de zomer van 2021 is het merk ook gestart in de Verenigde Staten. ‘Als je groot wilt worden met je D2C merk is het wel handig dat je opvalt. Opvallen in een grote groep is lastig, dus ga je niche. Met de komst van marktplaatsen kun je met je niche product ontzettend groot worden.’

Met welke kernboodschap gaan de toehoorders van jouw sprekersessie naar huis?
‘Dat je als je een kwalitatief goed product hebt en houdt van ondernemen je groeipotentie crossborder eigenlijk onbegrensd is. En dit kan al met een klein team. Internationale e-commerce is lekker schaalbaar!’

Wat zijn momenteel uitdagingen als het gaat om e-commerce over de grens?
‘Eigenlijk is alles zo goed geregeld, ook vanuit Amazon zelf, dat er weinig is dat echt lastig is. We hebben een internationaal team, dus spreken samen ook de benodigde talen.’

Waar ben je met name trots op?
‘Op de meertalige reviews bij onze producten. Overal zeggen onze klanten, ouders van jonge kinderen, hetzelfde. Dat ze zo blij zijn met hun Ukje hoes, dat het hen werk scheelt en het gezinsleven makkelijker maakt. En daar doen we het voor. Dat is ook onze slogan; For a Happy Family. En met het lezen van de reviews geeft ons dat een heleboel energie. 

Wat zijn je plannen om verder de grens over te gaan?
‘We zijn momenteel bezig om ook in Canada te starten. Voorlopig kunnen we weer flink vooruit met de nieuwe markt USA en Canada. Daarna staat Azië op de planning.’

CrossBorder Event
Sifra Geijtenbeek is één van de sprekers op het CrossBorder Event, 16 november in Mereveld, Utrecht. Naast de presentatie van Geijtenbeek hoor je daar andere verhalen van retailers die succesvol zijn in het buitenland, zoals Tony's Chocolonely, Stoov en meer.