Maaltijdbezorging is voor het eerst populairder geworden dan een maaltijd afhalen. In het eerste kwartaal van 2021 werd voor bijna 1,1 miljard euro aan maaltijden thuisbezorgd, tegenover 991 miljoen euro aan afgehaalde maaltijden.
Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeker GfK, waar Nu.nl over schrijft. De opkomst van bezorgplatforms als Deliveroo en Thuisbezorgd heeft bijgedragen aan de populariteit van maaltijdbezorging, de coronapandemie gaf dat nog een extra zetje. In de eerste drie maanden van dit jaar werd voor het eerst de grens van 1 miljard euro aan bezorgde maaltijden doorbroken.
De populairste categorie bij bezorgde maaltijden is pizza, bijna een op de zes maaltijden betreft een pizza. Op de tweede plek staat Japans eten, waar ook sushi onder valt. Bij afhalen blijft fastfood onverminderd populair, zoals de friettent. Chinese restaurants bezetten de tweede plek.
De verwachting is dat de heropening van de horeca geen invloed zal hebben op maaltijdbezorging. Joeri van den Broek van GfK zegt tegen de nieuwssite dat hij verwacht dat boodschappen er eerder onder zullen lijden: ‘Zo zien we dat mensen de laatste maanden al wat minder online boodschappen doen. We verwachten dan ook dat het bezorgen van maaltijden gewoon blijft groeien.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Maaltijdbezorging haalt afhalen in
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.