Twinkle | Digital Commerce

Zalando zet in op beauty met Sephora

2021-06-22
1000562
  • [nieuws]
  • 0:59

Modeplatform Zalando is een strategisch partnership aangegaan met beautyretailer Sephora. Daarmee wordt het beauty-aanbod van Zalando fors uitgebreid.

Sephora brengt enkele duizenden beautyproducten van meer dan 300 exclusieve high-end merken naar het platform. Tegen het einde van dit jaar is het voor Duitse klanten al mogelijk om artikelen van Sephora te bestellen bij Zalando. Vanaf 2022 wordt de samenwerking uitgebreid naar andere landen.

David Schneider, Zalando’s co-ceo, laat in een persbericht weten verheugd te zijn met de samenwerking: ‘Beauty vertegenwoordigt een enorme en fantastische groeikans voor ons, omdat de online beautymarkt in Europa nog grotendeels onontgonnen is. We willen onze klanten in staat stellen en inspireren om de perfecte keuze van mode en beauty op één plek te vinden. Tegelijkertijd willen we onze partners een platform bieden voor hun digitale succes.’

Sephora werd opgericht in 1969 in Frankrijk en is sinds 1997 onderdeel van LVMH. De keten heeft winkels in 34 landen en is online actief in 17 landen. In Nederland had Sephora een tijdje shop-in-shops in enkele V&D-filialen, maar in 2013 vertrok de keten weer uit ons land. Het is voor Nederlandse klanten wel mogelijk om te bestellen bij de Franse webshop.