Twinkle | Digital Commerce

TikTok test shopping in Europa

2021-05-17
1000562
  • [nieuws]
  • 1:03

TikTok is in Europa een pilot gestart met in-app verkopen in samenwerking met een aantal merken.

De video-app, die eigendom is van de Chinese techgigant ByteDance, test een nieuwe service waarmee verkopers producten direct aan gebruikers kunnen verkopen binnen de TikTok-app, zo weet Charged Retail. Een van de eerste merken die toegang heeft tot de nieuwe functie, is het Britse streetwearlabel Hype. Zij zijn nu in staat om een reeks producten met afbeeldingen en prijzen te weergeven op een TikTok-winkelpagina.

Bredere uitrol

TikTok gaat zelf geen verkopen afhandelen, maar merken kunnen speciale winkels binnen de app runnen, waarmee ze bestellingen kunnen ontvangen en kunnen communiceren met shoppers. De proef is vooralsnog alleen beschikbaar voor geselecteerde TikTok-gebruikers en het is nog onduidelijk wanneer er een bredere uitrol komt.

Shopify

Douyin, de Chinese versie van TikTok, biedt al enige tijd in-app shoppingfuncties aan, die behoorlijk succesvol zijn. Ook buiten China is het social mediaplatform al enige tijd bezig om e-commerce verder uit te rollen binnen de app. Vorig jaar ging het bedrijf een samenwerking aan met Shopify, waarmee meer dan 1 miljoen retailers de mogelijkheid kregen om hun winkels te koppelen aan hun TikTok-businessaccount.

In het meinummer van Twinkle Magazine, dat volgende week dinsdag verschijnt, lees je een achtergrondverhaal over TikTok en e-commerce.