HelloFresh heeft de omzet vorig jaar meer dan verdubbeld: van 1,8 miljard euro in 2019 naar 3,75 miljard euro in 2020.
Over het gehele jaar leverde HelloFresh meer dan 600 miljoen maaltijden en de gecorrigeerde EBITDA van het bedrijf bedroeg 505,2 miljoen euro, zo blijkt uit de jaarcijfers van de maaltijdboxleverancier. Het vierde kwartaal van 2020 was voor het bedrijf het sterkste kwartaal ooit, met een omzet van meer dan 1,1 miljard euro (+126 procent t.o.v. Q4 2019) en een gecorrigeerde EBITDA van 173,8 miljoen euro (38,6 miljoen euro in Q4 2019). Dat was te danken aan de groei van het aantal actieve klanten met 77 procent naar 5,3 miljoen en de stijging van de gemiddelde waarde per bestelling.
Meerwaarde
Dominik Richter, ceo en medeoprichter van HelloFresh vertelt: ‘Thuis koken en eten heeft een totaal nieuwe betekenis gekregen. Naarmate de pandemie in de loop van 2021 hopelijk wegebt, verwachten wij dat consumenten zullen blijven vertrouwen op online aanbieders zoals wij. Aangezien velen de meerwaarde van ons aanbod hebben ervaren op het gebied van prijs, verscheidenheid en gemak, verwachten wij dat consumenten de boodschappen voor de avondmaaltijd blijven bestellen bij ons.’
Voor 2021 verwacht HelloFresh dan ook een omzetgroei van 20 tot 25 procent en een gecorrigeerde EBITDA-marge van 9 tot 12 procent.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Ruime verdubbeling omzet voor HelloFresh
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.