In het tweede kwartaal van 2025 behaalde HelloFresh een omzet van 1,7 miljard euro, een daling van 9,5 procent ten opzichte van een jaar eerder. Die daling is het gevolg van gerichtere marketinginspanningen, met minder maar winstgevendere klanten.
Tegelijkertijd steeg de brutomarge met 1,4 procentpunt naar 27,3 procent. De operationele winstgevendheid verbeterde eveneens, met een stijging van de aangepaste Ebitda van 8,2 procent naar 158,5 miljoen euro. HelloFresh wijt die verbetering aan hogere arbeidsproductiviteit, een kleiner productienetwerk en lagere overheadkosten.
Het bedrijf genereerde 113,6 miljoen euro aan vrije kasstroom in Q2, waarmee het totaal in de eerste jaarhelft uitkomt op 208 miljoen euro – vier keer meer dan in H1 2024.
Herinvesteren in klantervaring
HelloFresh wil structureel 300 miljoen euro aan kosten besparen tegen 2026. Ongeveer 200 miljoen daarvan moet direct bijdragen aan de winst, terwijl 100 miljoen wordt geïnvesteerd in productkwaliteit. In de VS wordt daartoe onder meer het ‘ReFresh’-programma uitgerold, gericht op meer variatie en personalisatie in de maaltijdaanpak.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
HelloFresh verhoogt winst, maar verkoopt minder in tweede kwartaal