Twinkle | Digital Commerce

Franse start-up bezorgt boodschappen in een kwartier

2021-02-04
1000562
  • [nieuws]
  • 0:58

In Parijs wordt vandaag Cajoo gelanceerd. Deze Franse bezorgdienst wil het eenvoudiger maken om boodschappen per telefoon te bestellen en deze 15 minuten later te ontvangen. Het opzetten van micromagazijnen verspreid over de stad moet de snelle leveringen mogelijk maken.

Via de app kunnen mensen allerlei producten bestellen: van pasta en shampoo tot snoep en schoonmaakartikelen bijvoorbeeld. Henri Capoul is de ceo van Cajoo, dat hij samen met Guillaume Luscan en Jeremy Gotteland heeft opgericht. Het drietal haalde recent 6 miljoen euro op in een financieringsronde om hun bedrijfsideeën in praktijk te brengen. ‘De onderscheidende factor van ons model is dat we producten tegen marktprijzen aanbieden. Het is dezelfde prijs als een Monoprix- of Carrefour Express-winkel met bezorgkosten onder de 2 euro’, aldus Capoul.

De oprichters van Cajoo (zie foto hieronder) denken dat er tien mini-fulfilmentcentra nodig zijn om heel Parijs te bestrijken en dat het opzetten hiervan een paar maanden zal duren. De service is 7 dagen per week beschikbaar, van 7.30 uur tot 12.30 uur.