Twinkle | Digital Commerce

Dr. Martens mikt op meer online verkopen

2021-01-12
1000562
  • [nieuws]
  • 1:06

Schoenenmerk Dr. Martens overweegt voor het eerst in zijn 60-jarige geschiedenis een beursgang. De eigenaar, private-equityfirma Permira, is van plan om aandelen aan het publiek te verkopen om zo internationaal verder uit te bouwen en meer te kunnen investeren in online sales.

Volgens berichtgeving in de Britse krant The Independent verkocht Dr. Martens vorig jaar ruim 11 miljoen paar schoenen, goed voor 672 miljoen pond in de twaalf maanden tot 31 maart. In de zes maanden tot september 2020 steeg de totale verkoop met 18 procent, ondanks de economische onrust veroorzaakt door de pandemie.

Digitaal

Wereldwijd beschikt Dr. Martens over 130 eigen winkels, terwijl de verkoop van zijn eigen online business is gegroeid tot een vijfde van de totale omzet. Een groot deel van zijn producten verkoopt het schoenenmerk via partnerretailers, maar het bedrijf wil nu een stap verder gaan met de uitbreiding van zijn eigen retailactiviteiten.

‘We hebben enorm geïnvesteerd om ervoor te zorgen dat we de beste digitale en winkelervaringen bieden om in contact te komen met onze dragers, en daarmee stimuleren we onze duurzame groei op de lange termijn’, aldus Kenny Wilson, ceo van Dr. Martens, die hoopvol is over een beursgang.