Twinkle | Digital Commerce

Britse online supers overbelast

2021-01-05
1000562
  • [nieuws]
  • 1:00

Na de aankondiging van een nieuwe lockdown door de Britse premier Boris Johnson gisterenavond, loopt het storm bij online supermarkten.

Binnen een paar uur na de toespraak van de premier, meldden klanten problemen bij verschillende online supermarkten, waaronder Sainsbury’s en Tesco. Onder andere bij Asda, Morrisons en Ocado werden virtuele wachtrijen geïntroduceerd om de vraag te helpen beheren.

Supermarkten roepen klanten op om ‘normaal te winkelen’. Onder andere Giles Hurley, ceo van Aldi, schreef gisterenavond dat de winkels van de discounter ‘volledig gevuld waren’ met ‘regelmatige leveringen, minstens één keer per dag.’ Dat schrijft The Grocer. ‘Het is niet nodig om meer te kopen dan normaal’, laat Hurley weten.

E-commerce-expert Rebecca Crook, chief growth officer bij adviesbureau Somo, vindt het falen van supermarktwebsites ‘onaanvaardbaar’, zo legt ze uit: ‘Tijdens de eerste lockdown hadden klanten meer begrip wanneer websites en apps worstelden met het toegenomen verkeer. Maar bijna een jaar later is er nu echt geen excuus meer. Hoewel ik er zeker van ben dat veel retailers de prestaties en laadcapaciteit van hun sites hebben verbeterd, zijn ze niet volledig opgeschaald naar de capaciteit die ze nodig hebben om aan de eisen te voldoen zoals we gisteravond hebben meegemaakt.’