Twinkle | Digital Commerce

Hornbach zet personeel in voor online orders

2020-09-17
1000666
  • 0:57

De Duitse doe-het-zelfzaak Hornbach heeft een bezorgmodel getest waarbij de eigen winkelmedewerkers worden ingezet voor bezorging.

Tijdens de coronacrisis zag de bouwmarkt zijn online omzet significant stijgen. Een deel van de winkels moest tijdelijk worden gesloten, waardoor medewerkers niet zo vaak konden werken als ze zouden willen. Hornbach zette daarop de medewerkers van de fysieke winkels in om online bestellingen te picken, in te pakken en te verzenden.

Combineren

‘Het is voor ons van groot belang om onze fysieke en online winkels te kunnen combineren. We willen stabiele winkels en een stabiel online platform. Uiteindelijk betekent dit dat klanten meer keuzemogelijkheden hebben’,  aldus woordvoerder Florian Preuß in Cross-Border Magazine, schrijft Ecommercenews.

Fulfilmentcentra

Momenteel heeft Hornbach verschillende fulfilmentcentra in Europa, maar veel van zijn fysieke winkels doen ook dienst als logistiek centrum. ‘Dit betekent dat onze medewerkers producten vanuit de fysieke winkels naar onze klanten kunnen sturen’, vertelt Preuß.

Oostenrijk

In Oostenrijk begon het bedrijf met regionale leveringen door de winkelmedewerkers ‘Zij leverden bestellingen bij onze klanten af. We hadden dit nog nooit eerder gedaan, maar door de coronapandemie konden we dit uittesten,’ vertelt de woordvoerder.