Bouwmarkt Hornbach heeft in het boekjaar 2023/2024 een online omzet van 732 miljoen euro behaald. De online omzet is nu goed voor 12,7 procent van de totale verkopen. Dat is nagenoeg gelijk aan vorig jaar.
De totale omzet van de bouwmarkt komt neer op 6,2 miljard euro, een lichte daling van 1,6 procent die ook door Hornbach werd verwacht. De online omzet zakt steeds verder in, na een forse groei in 2021. Door de coronapandemie behaalde het bedrijf toen een online omzet van 944 miljoen euro, een jaar later was dit 823 miljoen euro en het afgelopen jaar dus 732 miljoen. Het online omzetaandeel daalde vorig jaar licht, van 12,8 naar 12,7 procent. Dat is nog wel aanzienlijk hoger dan het aandeel in de periode voor de pandemie. Toen was het aandeel 9,6 procent.
Volgens Hornbach bleef de Nederlandse tak het afgelopen jaar wel groeien, en nam het marktaandeel in de Nederlandse doe-het-zelfbranche toe richting de 30 procent. Algemeen directeur Hornbach Nederland Evert de Goede: ‘We hebben een mooi resultaat behaald afgelopen boekjaar en dat is een knappe prestatie. Zeker gezien de uitdagende omstandigheden waarmee we te maken hebben. De inflatie blijft onze bedrijfskosten opstuwen en sinds 1 januari van dit jaar zijn de lonen in de cao-schalen opnieuw met gemiddeld 9% gestegen.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Lichte daling online omzetaandeel Hornbach