Twinkle | Digital Commerce

Pittige lekkernijen

2020-09-17
1000562
  • [interview]
  • 1:33

Superverse pepers: ’s morgens nog aan de plant, ’s middags op de post, belooft Hans van Luijk. Hij is manager/eigenaar van Hot Pepper Shop.

‘We kregen steeds meer vragen van consumenten naar pepers uit eigen kwekerij. Maar daar is ons productiebedrijf niet op ingesteld. Via de webshop, live sinds juni, kan het wel. Bovendien kunnen we mensen zo laten kennismaken met andere soorten pepers dan de standaard chilipeper’, steekt Van Luijk van wal. De shop maakt deel uit van kwekerij Hot Pepper King, waar zijn neef Joost van Luijk de scepter zwaait. Naast verse en gedroogde pepers biedt de webwinkel sauzen, tips en recepten, en verspakketten waarmee klanten thuis zelf sambal of sauzen kunnen maken. ‘Dergelijke innovaties vinden via de supermarkt soms moeilijk hun weg naar de consument’, aldus de manager. Ten slotte verkoopt hij, verrassend, jams. ‘Zoet en pittig, kleinschalig bereid in de keuken van onze sauzenpartner Dekker Pepper.’

Pepers zijn volgens de teler een goed houdbaar product: ‘Alleen bij hittegolven en strenge vorst moeten we extra aandacht geven aan de verpakking.’ Bestellingen worden verstuurd via PostNL. Om de naamsbekendheid te vergroten zet Van Luijk in op vindbaarheid via Google en andere zoekmachines, adverteert hij in streekkrant Telstar, en start hij na de zomervakantie met reclame op Feel Good Radio, regionaal rondom Den Haag.

Als extra pluspunt van de website noemt Van Luijk het directe communicatiekanaal met de consument. ‘Wanneer iemand meer wil weten, dan krijgt hij per mail binnen een paar uur antwoord. Leuk voor ons om te weten wat klanten bezighoudt en leuk voor de consument om te weten waar zijn pepers vandaan komen.’ Hij verwacht via z’n webshop een goed beeld te krijgen van wat de markt en de consument wil. ‘Met die data kunnen we onze grotere afnemers overtuigen hun pakket pepers aan te passen aan de laatste consumentenbehoefte.’

Weet of ken jij een kandidaat voor deze rubriek? Mail ’m dan naar redactie@twinklemagazine.nl.