Twinkle | Digital Commerce

Wehkamp content met koers

2020-08-04
1000562
  • [nieuws]
  • 1:08

Online warenhuis wehkamp zegt op financieel vlak aanzienlijk betere resultaten te hebben geboekt afgelopen boekjaar. Dankzij de gekozen groeistrategie steeg de ‘genormaliseerde EBITDA’ met ruim 50 procent tot 24 miljoen euro. De totale klantenomzet van de nummer 4 in de huidige Twinkle100 daalde licht met 3 procent naar 640 miljoen.

‘We hebben ons gericht op meer winstgevende productcategorieën, kostenbeheersing en een verbeterde promotiestrategie. Een belangrijke pijler van onze strategie is het vergroten van de betrokkenheid bij ons zeer loyale klantenbestand. We zijn het nieuwe boekjaar ook goed begonnen; de opwaartse trend heeft zich in de eerste drie maanden van dit nieuwe boekjaar voortgezet’, aldus ceo Graham Harris.

Wendbaarheid

Komende tijd ligt de focus op het in lijn brengen van de organisatie met de strategie. Volgens Harris zal dit wehkamp ‘een stuk wendbaarder en efficiënter maken, zodat we toekomstbestendig blijven en optimaal kunnen blijven profiteren van kansen in een steeds sneller veranderende online markt’.

Voor het nieuwe boekjaar rekent wehkamp erop dat de omzet en winstgevendheid van de retailactiviteiten verder zal toenemen. Met name in de categorieën mode, living, beauty en baby verwacht het online warenhuis groei.

Over de actuele staking bij wehkamp lees je hier meer.