Twinkle | Digital Commerce

McDonald’s breidt samenwerking Uber Eats en Thuisbezorgd uit

2020-07-31
1000562
  • [nieuws]
  • 1:14

Fastfoodketen McDonald’s wil de samenwerkingen met maaltijdbezorgers Uber Eat en Thuisbezorgd uit gaan breiden. Aan het eind van dit jaar moet het aantal bestelpunten zijn toegenomen naar 150.

‘We zijn eind december 2019 naast Uber Eats succesvol gaan samenwerkingen met een tweede bezorgpartner: Thuisbezorgd.nl. Na een succesvolle pilot in Maastricht in december 2019 hebben we deze samenwerking in de eerste helft van 2020 versneld uitgerold’, legt Annemarie Swijtink, director marketing, communicatie en insights bij McDonald’s Nederland uit. ‘Samen met onze franchisenemers en bezorgpartners hebben we McDelivery in nog meer plaatsen aan kunnen bieden.’ Volgens Swijtink worden er wekelijks meer dan 10.000 Big Mac’s bezorgd. In het eerste half jaar van 2020 werden er ongeveer een half miljoen exemplaren van de populaire hamburger bij mensen thuisgebracht.

Volgens de keten is het gemiddelde bestedingsbedrag per online bestelling de afgelopen jaren toegenomen en steeg het aantal bestellingen per restaurant per week vorig jaar met meer dan de helft. ‘Deze trend heeft zich in de eerste helft van 2020 voortgezet.’

Momenteel is de bezorgdienst in 25 steden, bij 75 filialen beschikbaar. Maar dat laatste getal moet dus tegen het einde van het jaar zijn verdubbeld. Swijtink: ‘McDelivery zal de komende tijd verder doorgroeien. Er zit nog veel groei in de thuisbezorgmarkt.'

De omzet van McDelivery was dit eerste halfjaar 3,5 keer hoger dan dezelfde periode vorig jaar. Om welk bedrag het gaat, laat de keten niet weten.