Twinkle | Digital Commerce

E-bike merk Cowboy harkt 23 miljoen euro binnen

2020-07-23
1000562
  • [nieuws]
  • 0:53

Het Belgische e-bike merk Cowboy heeft 23 miljoen euro aan groeigeld opgehaald in een Serie B financieringsronde.

Cowboy werd in 2017 opgericht en besloot in april vorig jaar uit te breiden naar Nederland. Inmiddels verkoopt het bedrijf zijn fietsen ook via fysieke winkels zoals Fnac en Decathlon. Naast zijn eigen webshop.

Met het geld wil het merk investeren in groei. Zo worden er de komende zes maanden dertig nieuwe werknemers aangenomen en wordt de productie van de e-bikes opgeschaald. Ook worden testrit- en mobiele onderhoudsnetwerken in Europa verder uitgebreid.

Medeoprichter en ceo Adrien Roose: ‘Wij zijn buitengewoon tevreden met deze financiering. In onze evolutie naar de one-stop-shop voor stedelijke mobiliteit, is het belangrijk dat we kunnen rekenen op een diverse groep investeerders van wereldklasse met een sterke staat van dienst in de ondersteuning van design en technologie. De fondsen zullen ons de mogelijkheid bieden om ons team, ons product en onze verkoop- en servicenetwerken in Europa verder te ontwikkelen.’

Lees ook: 'Belgische Cowboy in Nederland fietsland' (Twinkle 6 2019)