Twinkle | Digital Commerce

Not Just A Label verschuift van b2b naar d2c

2020-07-23
1000561
  • [nieuws]
  • 0:57

Not Just A Label gaat kleding direct aan consumenten verkopen. Het platform, dat meer dan 40.000 onafhankelijke ontwerpers representeert, had voorheen een business-to-business formule.

Volgens het platform is er ‘in de mode-industrie al langer vraag naar een revolutie om de toekomst van mode veilig te stellen’, zo schrijft FashionUnited. Vanaf vandaag kunnen consumenten via het platform shoppen, waar met 500 ontwerpers wordt gestart. Designers zijn zelf verantwoordelijk voor het verzenden van hun ontwerpen en dragen een klein percentage van hun verkoop af aan Not Just A Label. In de toekomst is het de bedoeling dat er 4 miljoen verschillende ontwerpen te vinden zijn van meer dan 40.000 ontwerpers.

Volgens de onderneming is het nieuwe platform een antwoord op de massaproductie van fast fashion: ‘Het is een nieuwe manier van zakendoen, een duurzamere manier van winkelen en een makkelijkere manier om te netwerken in de mode-industrie’, aldus het bedrijf.

Not Just A Label werd in 2008 opgericht om opkomend modetalent een podium te bieden, waardoor designers uit zo’n 150 landen hun portfolio’s konden tonen aan inkopers, journalisten en modeprofessionals.