Twinkle | Digital Commerce

Ace & Tate investeert in retailinnovatie

2020-07-09
1000562
  • [nieuws]
  • 1:02

Brillenmerk Ace & Tate heeft in een recente financieringsronde ruim 14 miljoen euro aan investeringskapitaal opgestreken. Het Nederlandse bedrijf steekt het groeigeld onder meer in nieuwe technologie waarmee on- en offline winkelen in elkaar overlopen, evenals in uitbreiding naar nieuwe en bestaande Europese markten.

De brillerverkoper geeft aan zijn ‘virtual try-on-service’ de komende maanden aanzienlijk te gaan verbeteren met de integratie van gezichtsanalyse, waardoor het bedrijf zowel online als in de winkel gepersonaliseerde aanbevelingen kan doen aan klanten. Voor klanten in Nederland en Duitsland zijn nu bovendien ook online oogtests optioneel. Qua winkeluitbreiding streeft Ace & Tate ernaar om dit jaar 16 winkels in heel Europa te openen, waarmee het totale aantal winkels in 10 landen op 70 komt.

‘Dankzij deze financieringsronde kunnen we onze fysieke en digitale retailkanalen nog verder verenigen en een frictieloze, meer gepersonaliseerde winkelervaring creëren voor onze klanten’, stelt Mark de Lange, oprichter en ceo van Ace & Tate. Ook gaat het (online) brillenmerk, dat inmiddels 7 jaar bestaat, het investeringsgeld benutten om verdere initiatieven te ontplooien om een milieuvriendelijker bedrijf te worden.