Twinkle | Digital Commerce

Hema en Bijenkorf benaderen Gen Z gericht via Snapchat

2020-06-29
1000562
  • [nieuws]
  • 1:23

Als eerste bedrijven in Nederland maken Hema en de Bijenkorf gebruik van Dynamic Ads (DPA) op Snapchat. Hiermee kunnen zij real-time advertenties maken op basis van een productcatalogus en op die manier snel de gewenste doelgroepen bereiken.

Jorrit de Groot, head of Online Traffic & Trading bij de Bijenkorf, geeft aan altijd op zoek te zijn naar effectieve manieren om met relevante berichten in contact te komen met de doelgroep van het warenhuis. Tijdens de lockdown-periode zijn op grote schaal gepersonaliseerde advertenties naar klanten verstuurd, vertelt hij. ‘Tot nu toe zien we indrukwekkende resultaten, die leiden tot kwalitatieve interacties met Gen-Z klanten. We zijn van plan om te blijven testen en optimaliseren met Dynamic Ads en onze relatie met Snap verder uit te bouwen.’

E-commerce

‘De e-commercebenadering van Snap, gecombineerd met het Gen Z-publiek, past erg goed bij onze e-commercestrategie’, licht Daniel Franco, manager Online Channels & Media Buying bij Hema, op zijn beurt toe. ‘DPA geven ons de mogelijkheid om Snapchatters te bereiken met relevante, performance-based advertenties van hoge kwaliteit gedurende de hele customer journey.’

Ook adidas behoorde tot de selectieve groep bèta-testers. Naast Nederland voelde het modemerk DPA aan de tand in het Verenigd Koninkrijk en in Duitsland. ‘Met het oog op de coronacrisis heeft adidas de digitale activiteiten versneld ingezet. Omdat e-commerce één van de focusgebieden is voor 2020 en daarna, zijn we blij dat we Snapchat’s Dynamic Ads hebben kunnen beta-testen’, stelt Rob Seidu, senior director Media Activation Europe bij adidas.

Lees ook:
- Nike verkoopt nieuwe sneakers via Snapchat
- 6 inzichten over Generatie Z: de iBrains