Sportmerk adidas is de eerste retailer die direct aan consumenten verkoopt via een game op social medium Snapchat.
De tijdelijke in-app honkbal videogame in retrostijl is een nieuwe interactieve adidas-campagne. Snapchatters kunnen dit simpele (8-bit) spelletje in de Snapchat-app spelen. De verschillende karakters in het spel dragen nieuwe honkbalschoenen van adidas. Mensen kunnen deze schoenen direct in de app aanschaffen als ze geïnteresseerd zijn.
Nieuwe stap
Het is de eerste keer dat dit binnen Snapchat mogelijk is en daarmee is het een nieuwe stap op het e-commerce pad voor dit social medium. Het richt zich de laatste jaren meer op e-commerce, waar het in 2016 voor het eerst de deur voor opende met shoppable ads. In juni van dit jaar kwam het met een tool waarmee influencers producten via hun account kunnen verkopen. Het is de bedoeling dat op termijn ook merken hier gebruik van kunnen maken.
Belachelijk zeg, ik kan mij nog herrinneren dat spelletjes en games gingen om "ontspanning" en niet om "dingen verkopen aan kinderen", als dit "innovatief" ondernemen is dan stop ik per direct met ondernemen, ik wil niet geasocieerd worden met dit soort wanpraktijken. Dit gaat echt een beetje de verkeerde kant op allemaal.
Gelukkig heb ik geen snapchat en addidas koop ik maar niet meer, over naar puma.