Twinkle | Digital Commerce

Adidas verkoopt als eerste merk direct via Snapchat game

2019-10-09
1000562
  • [nieuws]
  • 0:48

Sportmerk adidas is de eerste retailer die direct aan consumenten verkoopt via een game op social medium Snapchat.

De tijdelijke in-app honkbal videogame in retrostijl is een nieuwe interactieve adidas-campagne. Snapchatters kunnen dit simpele (8-bit) spelletje in de Snapchat-app spelen. De verschillende karakters in het spel dragen nieuwe honkbalschoenen van adidas. Mensen kunnen deze schoenen direct in de app aanschaffen als ze geïnteresseerd zijn.

Nieuwe stap

Het is de eerste keer dat dit binnen Snapchat mogelijk is en daarmee is het een nieuwe stap op het e-commerce pad voor dit social medium. Het richt zich de laatste jaren meer op e-commerce, waar het in 2016 voor het eerst de deur voor opende met shoppable ads. In juni van dit jaar kwam het met een tool waarmee influencers producten via hun account kunnen verkopen. Het is de bedoeling  dat op termijn ook merken hier gebruik van kunnen maken.