Winkelketen Action is in mei een pilot gestart met een click & collect-systeem in twee Franse winkels. Daarmee zet de retailer voor het eerst een stap richting e-commerce.
Action startte met de test omdat ze door de coronacrisis geen kant op konden. Bij veel andere winkelketens werden er overuren gedraaid door de hoeveelheid online bestellingen, zo schrijft het FD.. Met het click & collect-systeem ontloopt Action hoge verzendkosten, omdat klanten hun bestelling zelf in de winkel ophalen. De online verkoop van goedkope producten rendabel krijgen, is daarnaast een moeilijke taak. Daarom koos de directie voor een offline aanpak met een snelle expansie van fysieke filialen door heel Europa.
De twee pilotstores in Frankrijk blijven voorlopig gesloten, deze winkels zijn in Metz en d’Essey les Nancy. ‘We willen testen of deze werkwijze voor Action een goed alternatief zou zijn wanneer we weer met een lockdown worden geconfronteerd,’ aldus een woordvoerster van Action aan Twinkle. Wat de volgende stappen gaan worden, is nog niet bekend. De keten wil eerst de resultaten afwachten van de pilot voordat ze beslissen of het breder wordt uitgerold.
Om gebruik te maken van de nieuwe optie kunnen klanten online een lijstje maken van producten die ze willen aanschaffen. Een medewerker verzamelt alle items en de klant kan ze vervolgens ophalen en betalen in de Action-winkel, op een vooraf bepaald tijdstip.
Fusion met Casa winkel voor samen werken met click & collect...
Veel te voorzichtig. Veel te omslachtig. Veel te ingewikkeld. Geen schijn van kans dergelijk systeem.