Fashion outlet Otrium heeft in een investeringsronde 24 miljoen euro aan groeigeld opgehaald. Niet eerder wist het bedrijf zo’n groot bedrag op te halen.
In de afgelopen jaren wist het uitverkoopplatform zo’n negen miljoen euro aan groeigeld binnen te halen. Het grootste bedrag kwam vorig jaar, toen Otrium een injectie van 7 miljoen euro aankondigde. Nu haalt de onderneming van oprichters Max Klijnstra en Milan Daniels dus een verdriedubbeling van dat bedrag binnen. In totaal staat de teller nu op 33 miljoen euro.
De investering wordt geleid door Eight Roads Ventures. Dit Amerikaanse fonds pompte eerder geld in Alibaba en Made.com. Andere investeerders, die eerder ook al geld in Otrium staken, zijn Index Ventures en Hans Veldhuizen, de oprichter van Albelli.
Het is de bedoeling dat Otrium met het geld een slag gaat maken in internationalisering van het platform. Het platform wil de grootste en slimste online fashion outlet van Europa zijn maar kijkt inmiddels ook buiten het eigen continent, laat Otrium desgevraagd weten aan Twinkle: ‘Ons doel is om wereldwijd merken te helpen met overgebleven voorraden. Internationale uitbreiding is onze focus samen met het waarborgen van onze premium service voor zowel de merken als de members.’
Meer dedicated webshops
De voormalig winnaar van de Beste Starter Award opende de afgelopen tijd dedicated webshops voor verschillende markten, zoals Duitsland en Frankrijk. Een aparte shop voor het Verenigd Koninkrijk komt later deze maand online, zo laat het bedrijf weten. Ook verhuisde Otrium zijn onderkomen naar een locatie die beter geschikt is om te verzenden naar het buitenland. ‘Daarnaast hebben we nu de ruimte om al onze partners blijven te kunnen voorzien in opslag.’
Lees ook: 'Otrium: het perfecte vliegwiel' (Twinkle 4 2018)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Otrium haalt €24 miljoen op
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.