Twinkle | Digital Commerce

IAB Nederland introduceert taskforces e-commerce en digital audio

2020-05-07
1000562
  • [nieuws]
  • 1:00

Branchevereniging IAB Nederland start met twee nieuwe taskforces op het gebied van e-commerce en digital audio. Het is de bedoeling dat de markt meer inzicht, kennis en een netwerk bieden op beide vakgebieden.

Dat maakt de vereniging vandaag bekend. Justin Sandee van bol.com en Edwin Koeners van Talpa Network Media Solutions zullen de taskforces gaan leiden. Volgens IAB Nederland is op beide vlakken een toenemende behoefte aan kennis en sturing. Op e-commerce vlak gaat het dan met name om marktplaatsen. ‘Marketplaces zoals bol.com en Amazon beïnvloeden het oriëntatie-, zoek-, en aankoopgedrag van de consument enorm. Dit veranderende gedrag heeft een blijvende impact op het totale landschap, met als gevolg dat de markt roept om meer duiding en sturing, een vraag waar wij graag gehoor aan geven’, legt Saskia Wagenmakers, voorzitter IAB Nederland, uit.

Ook komt er dus een taskforce voor digital audio. Een kanaal dat volgens Wagenmakers groeit door digitalisatie. ‘Met deze nieuwe taskforce willen we de markt inzicht bieden in en kennis verschaffen over belangrijke thema’s als standaardisatie, dynamic creatives, programmatic buying en de rol van audio in de mix.’