De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft elektronicawebsite Grandado.com aangesproken op onjuiste informatievoorziening op zijn website. Consumenten klaagden dat hun bestelling veel te laat geleverd werd.
Elektronicawebshop Grandado.com is op de vingers getikt door de Autoriteit Consument & Markt (ACM). De levertijd van producten op bleek in de praktijk veel langer dan op de website werd beloofd. Grandado.com verkoopt elektronica en andere producten rechtstreeks vanuit China, waardoor het langer kan duren voordat het product bij de consument in huis is, zo schrijft de ACM op zijn website.
Op de website stond vermeld dat de gemiddelde levertijd 10-14 werkdagen bedroeg. De ACM stelde vast dat de gemiddelde levertijd in de praktijk veel langer was. Grandado.com heeft zijn informatie hierover inmiddels aangepast en vermeldt nu dat leveringen maximaal 25-30 werkdagen (5-6 weken) duren.
Grandado.com heeft daarnaast ook de klantenservice en informatie over het retourbeleid verbeterd. Omdat de levertijden in verband met de coronacrisis nog verder zijn opgelopen, informeert het bedrijf de consumenten daar nu ook over.
Graag zou ik mijn geld terug zien,kreeg bericht dat produkt niet geleverd kon worden ik heb op 7mei jl mijn geld terug gevraagd maar krijg geen antwoord terug.
Dieven zijn het. Mijn ordernummer blijkt ergens anders geleverd te zijn op een andere naam. ik ben klaar ermee en wil gewoon mijn geld terug, Maar kan hun niet contacten want er is geen telefoon, geen email noch chat. Alleen hun stomme contact formulier waaraan ik absoluut niets heb.
Het is een Aliexpress tussenhandelaar. Misschien handig om erbij te vermelden.
Ik heb een bestelling geplaatst op 24/04/2020 en heb deze nog steeds niet ontvangen heb al meerdere mails gestuurd geen antw telefonisch ook niet beschikbaar ik wil mijn geld terug
Ik heb mijn bestelling geplaatst op 12/04 echter heb ik deze na zoveel weken nog steeds niet ontvangen!! ook geen track en trace of dergelijk gekregen. Oplichters zijn het en er is ook geen nummer of chat om deze faking mensen te kunnen bereiken!!
Ze communiceren enkel met auto-reply en standaard e-mails. Je krijgt nooit een fatsoenlijk antwoord op je vraag. Dat zo'n bedrijf actief mag zijn in Nederland is onbegrijpelijk. Dit moet aangekaart worden bij de bevoegde instanties en de consumenten moeten hierover ingelicht worden. Het artikel van mevrouw van Glabbeek is een begin. Ik zal met plezier brieven schrijven naar de overheid en de media om dit een halt toe te roepen. Ik heb Grandado hier ook van op de hoogte gebracht. Mevrouw van Glabbeek mag mij altijd contacteren.
Ik sluit mij aan bij eerdere reacties 15 april bestelling gedaan betaald met track en tracé. komt niets geen reacties op mail richting klanten service geen telefonisch contact mogelijk op vermeld klantenservice nummer. De chat optie is altijd gesloten . vraag mij echt af of dit zomaar mag. Dit gaat heb ik op het net, begrepen al over duizenden gevallen. De beloften aan ACM daar is blijkbaar ook niets mee gedaan. Hoop dat jij Tessa een weg ziet die gedupeerden kunnen gaan. Als ik daarbij iets kan betekenen hoor ik het graag. vriendelijke groet Bennie
5 mei bestelling geplaatst en tot op heden niets ontvangen meerdere berichtjes verstuurd contact formulier ingevuld tot drie keer toe geen gehoor daarna een mail verstuurd maar daar alleen maar oeps berichtje net zoals mijn track en tracé oeps berichtjes. Ik denk dat ik ben opgelicht. Je kunt ze ook niet bellen geen gehoor. .
Ik heb nooit iets besteld via grandado... Omdat ik weet dat het niet pluis is. Zo'n nep bedrijf zouden ze voorgoed moeten sluiten.
Ik had ook wat besteld..leuke pruik...maar daar na pas de recensies gelezen....lekker slim weer..ik dacht ..nou ja Ik ben mijn geld kwijt..was maar 19 euries....maar tot mijn verbazing lag die van de week in mijn brievenbus...heeft wel ff geduurd..maar was toch blij verrast..dus ik bestel weer...