Wehkamp heeft besloten om te stoppen met papieren pakbonnen bij bestellingen. ‘Klanten kunnen alle informatie over hun bestelling online terugvinden.’
Volgens de nummer 5 van de Twinkle100 wordt hiermee jaarlijks de inkt, energie en papier van elf miljoen pakbonnen bespaard. ‘Dat scheelt ruim tweehonderd bomen per jaar’, schrijft het bedrijf op Linkedin.
Het stoppen met de papieren pakbonnen is een volgende stap in de verduurzaming van de webshop, die vorig jaar nog meedeelde over te stappen op duurzamere verpakkingen. De bekende rode verpakkingen worden ingeruild voor een basic variant, één waarbij beduidend minder inkt nodig is om te maken. Ook wordt er minder opvulmateriaal gebruikt, worden de pakketten op maat gesneden en is het plastic van de verzendzakken recyclebaar. Ongeveer 70 procent van de bestellingen bij wehkamp wordt in plastic zakken verzonden. Het is de doelstelling van wehkamp om over vijf jaar klimaatneutraal te zijn.
Minder meuk verkopen helpt een stuk beter... Het wordt rijd dat e-commerce bedrijven duurzaamheid eens écht serieus gaan nemen, want dit is MVO anno 1998. Jammer dat Twinkle daar een podium voor geeft.