Automerk Volvo introduceert een nieuw online verkoopconcept onder de naam ‘Stay Home Store’ voor consumenten in Europese landen. Klanten kunnen hiermee online een nieuwe auto aanschaffen of leasen.
Veel Europese landen zijn momenteel vanwege het coronavirus in volledige of beperkte lockdown. Om deze klanten toch te kunnen helpen, heeft automerk Volvo nu een webshop gelanceerd. Hiermee kunnen klanten vanuit huis communiceren met hun Volvo-dealer en online en nieuwe auto kopen of leasen. In Nederland gaat het om twee Private Lease-aanbiedingen: de Volvo XC40 T2 Momentum Pro en Volvo V60 B3 Business Pro, zo schrijft Autozine.
Het nieuwe verkoopconcept heeft de naam ‘Stay Home Store’ gekregen en geeft klanten en dealers een nieuw platform om te communiceren op afstand. Frits Giesbers, Director Sales & Financial Services Volvo Car Nederland legt uit: ‘We beginnen in Nederland met aan het aanbieden van Volvo Private Lease, later volgen wellicht andere aanschafvormen. Samen met de dealers gaan we voor zoveel mogelijk waardevolle leads door het onze nieuwe klanten zo aangenaam mogelijk te maken om een nieuwe Volvo aan te schaffen, ook als dit betekent dat ze elkaar niet fysiek kunnen ontmoeten.’
Volvo is met het nieuwe concept een van de eerste autofabrikanten die een eigen webshop opent. De bestelde auto moet wel nog bij een dealer worden opgehaald, waarbij de regels van het RIVM in acht worden genomen. De enige andere fabrikant die online auto’s verkoopt is Tesla.
Toch mooi om te zien dat steeds meer autofabrikanten volgen. Afgelopen week is ook Audi hier mee gestart.