Online super Picnic gaat samenwerken met vervoerder DHL om retourzendingen voor webwinkels op te halen.
In 2018 sloot Picnic al een samenwerking met Sandd, dat inmiddels is gefuseerd met PostNL. Vooral om te experimenteren met het ophalen van pakketten. Dat deed het ook met wehkamp. Ook haalt Picnic in Houten al geleende bibliotheekboeken op. Datzelfde geldt voor lege batterijen, in het hele land.
Nu gaat Picnic dus een stap verder, met het ophalen van pakketjes van DHL bij de klanten thuis, per april. Dat is enerzijds een extra dienst voor de klant, maar het scheelt ook in vervoersbewegingen. Zo kunnen klanten die de boodschappen toch al door de nummer 11 van de Twinkle100 laten bezorgen, meteen een retourzending van een webwinkel meegeven.
Duidelijk is ook dat Picnic zich steeds meer positioneert als dienstverlener. Dat was ook een wens van het bedrijf, zo stelde cto Daniel Gebler enkele jaren geleden. ‘Wij komen dagelijks langs op plekken waar veel mensen wonen. Vergelijk dat eens met een Coolblue of een wehkamp, waarvoor misschien één keer per maand wordt aangebeld bij mensen. Daarnaast zijn er natuurlijk allerlei mogelijkheden om onze voertuigen te vullen op de weg terug van klanten. Nu rijden die min of meer leeg naar de hubs.’
Medeoprichter Michiel Muller: ‘We zijn toch al in de straat om boodschappen te leveren, dus dan is het een kleine moeite om die pakketjes mee terug te nemen in onze elektrische bezorgwagentjes.’ Picnic is ook van plan om later zelf pakketten te gaan bezorgen, vervolgt Muller: ‘Stel dat je schoenen bij een webshop hebt gekocht, dan krijg je die meteen mee met je boodschappen.’ De samenwerking tussen Picnic en DHL begint in Gouda en Zoetermeer en wordt vervolgens uitgerold naar ruim honderd plaatsen in Nederland waar Picnic actief is.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Picnic werkt samen met DHL voor retourzendingen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.