Twinkle | Digital Commerce

Bol.com schuift essentiële categorieën naar voren

2020-03-24
1000562
  • [nieuws]
  • 1:13

Bol.com gaat voorrang geven aan producten uit categorieën die in deze tijd van belang zijn. Andere producten kunnen daardoor tijdelijk later worden geleverd of even helemaal niet meer beschikbaar zijn.

Het gaat om producten zoals zeep en desinfectiemiddelen, maar ook babyproducten en thuiswerkbenodigdheden, zo valt te lezen op het partnerplatform van de Twinkle100-aanvoerder. ‘Om te garanderen dat deze artikelen, maar opvolgend ook artikelen voor thuis werken, leren en vermaak, breed beschikbaar blijven en snel geleverd kunnen worden, zorgen wij door onze hele bedrijfsvoering heen dat dit assortiment voorrang krijgt’, aldus het bedrijf aan Emerce.

Twee scenario's

Aan zijn partners laat bol.com weten dat er twee scenario’s mogelijk zijn voor overig assortiment. Zodra de leverbetrouwbaarheid van die producten onvoldoende is, wordt de leverbelofte van 24 uur tijdelijk verlengd naar 48 uur. ‘Dit doen we wanneer je dit niet zelf al hebt aangepast, wat uiteraard wel de voorkeur heeft.’ Daarnaast kunnen delen van het assortiment tijdelijk op ‘Niet leverbaar’ worden gezet. Dit doet bol.com als de verzendpartijen de hoeveelheid aan pakketten niet meer aankunnen en er dus vertraging in levering ontstaat.

Vorige week liet Coolblue al weten sommige productcategorieën op een laag pitje te zetten en zich te richten op belangrijke producten. Daarnaast heeft het bedrijf zijn installatiedienst tijdelijk aangepast. Zonnepanelen worden nog wel geïnstalleerd. Maar televisies, smart home-producten en witgoedproducten worden tijdelijk niet meer geïnstalleerd. ‘Dit doen we voor de veiligheid van jou én onze installateurs.’