Twinkle | Digital Commerce

Jeremiah Albinus vertrekt bij fonQ

2020-02-24
1500844
  • [nieuws]
  • 1:13

Na een dienstverband van 12,5 jaar vertrekt Jeremiah Albinus bij fonQ. De nummer 33 van de Twinkle100 moet op zoek naar een nieuwe marketingdirecteur.

‘Hij heeft besloten om nieuwe uitdagingen te verkennen en neemt op 3 april afscheid. Naar een opvolger wordt nog gezocht’, schrijft fonQ in een persbericht.

Albinus was de laatste vier jaar chief marketing officer (CMO) van fonQ, een periode waarin hij werkte met verschillende topmannen: achtereenvolgens Patrick Kerssemakers, Joost Wels, de inmiddels overleden Michel Schaeffer (a.i.) en Antoine Brouwer.

Die laatste zegt over zijn vertrek: ‘We vinden het bijzonder jammer dat Jeremiah afscheid neemt van fonQ, maar respecteren zijn keuze. Hij heeft aan de wieg gestaan van de onderneming en we zijn hem dankbaar voor de gedrevenheid waarmee hij het merk fonQ en het platform naar volwassenheid heeft gebracht. We wensen hem veel succes in zijn vervolgstappen.’

'Verfrissende nieuwe omgeving'

'Het is niet makkelijk om een bedrijf als fonQ te verlaten’, laat Albinus optekenen. ‘De cultuur is bijzonder, het merk heeft een krachtige propositie om aan te bouwen en de onderneming beweegt zich in een dynamische industrie. Hierdoor ontwikkel je op persoonlijk vlak razendsnel: van stagiair in een kleine startup tot CMO van een volwassen e-commercebedrijf. Na een avontuur van meer dan 12 jaar heb ik zin om mezelf verder uit te dagen en te ontwikkelen in een verfrissende, nieuwe omgeving. Na een reis en tijd voor creatief denkwerk ga ik me actief oriënteren op een vervolgstap.’