Twinkle | Digital Commerce

Picnic gaat Nespresso-cups verkopen

2019-11-12
1000562
  • 0:60

Picnic heeft een overeenkomst getekend met Nespresso om exclusief koffieproducten van dit merk te gaan verkopen en bezorgen.

Het is de eerste keer dat Nespresso dergelijke samenwerking aangaat. Picnic wil dat zijn infrastructuur meer door derden wordt gebruikt en ziet in Nespresso een merk dat wellicht andere retailers kan overhalen hetzelfde te gaan doen, schrijft Distrifood.

Niet per honderd, maar per tien

Nespresso heeft in Nederland een eigen omnichannel netwerk, dat bestaat uit e-commerce (web, mobiel en app) en achttien winkels. In tegenstelling tot bestellingen via de Nespresso-webshop, waar klanten minimaal honderd cupjes moeten afnemen voor gratis verzending, zijn de koffiecups bij de online super per tien te bestellen en worden ze met de andere boodschappen gratis aan huis bezorgd.

Picnic verzorgt de e-fulfilment, waaronder het meenemen van de gebruikte aluminium capsules. De verkoop(transacties) worden door Picnic namens Nespresso gedaan, zo is in het persbericht te lezen.

Minder afval

De samenwerking moet er ook voor zorgen dat de CO2-voetafdruk en de hoeveelheid afval wordt verminderd: minder bestelbusjes in de straat en het makkelijker maken van recyclen van de koffiecapsules.

Op de foto: Daniel Schneider, managing director Nespresso Nederland (l) Joris Beckers medeoprichter Picnic (r)