De Britse online witgoedverkoper AO stopt met zijn Nederlandse webshop. Het bedrijf draait in Nederland ongeveer een half miljoen euro verlies per maand. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van AO.
Het verlies is opgelopen tot ruim 7 miljoen euro. Voor dezelfde periode in 2018 (van april tot en met september) was dit nog 6,3 miljoen euro.
Meer focus op Duitsland
Door te stoppen in Nederland wil het bedrijf zich focussen op de transformatie en verdere groei van de Duitse business, waar AO wel optimistisch over is. In augustus gaf de nummer 82 uit de Twinkle100 dus (met een omzet van 23.500.000 euro) al aan dat er iets moet veranderen, wil de online witgoedverkoper over twee jaar winstgevend zijn. Begin deze maand kondigde AO aan in Duitsland zijn bezorgnetwerk open te stellen voor externe leveranciers. AO is sinds 2016 actief in Nederland.
Kosten sluiting
Het stoppen van de business in Nederland zal ongeveer 3,5 miljoen euro kosten en in het voorjaar van 2020 gebeuren, zo is in het persbericht te lezen. De omzet van AO World groeide met 16,3 procent naar 550 miljoen euro. In Groot-Brittannië is de groei 20,3 procent, in Europa daalde die met 3,4 procent.
Lees hier het interview dat Evert van Ginkel, head of retail AO Nederland in 2017 aan Twinkle gaf.
Wat gebeurt er met de garantie op de geleverde artikelen?
Wat gebeurt er met de garantie op mijn geleverde AEG wasmachine ?
heeeeeeeeeeeeeel jammer. service was top van de bezorgers.
Ongeveer 'n half jaar geleden een wasmachine laten thuis brengen, ben zeer tevreden en wilde nu een droger bestellen . . wat nu met mijn garantie? En natuurlijk geen droger bestellen . . wilde zonet kijken voor een droger en zo kwam ik op deze pagina!
Weet iemand wie de curator van AO is? Ik zit met een defect binnen een half jaar en heb nooit een factuur ontvangen. Alleen een belangrijke info over uw bestelling mail. Samsung Nederland geeft niet thuis zonder factuur. Op de site welke nu nog deels actief is zou ik met bestelnummer en postcode de factuur alsnog moeten kunnen downloaden, maar realiteit is dat ik dan alleen de gelukt afleveringsstatus zie.
Samsung roept dat ik de curator moet achterhalen voor de factuur en geeft niet thuis en werkt dus niet meer om mijn half jaar oude product te ondersteunen. Bestelnummer, omschrijving van product, aankoopdatum en bankafschrijving zijn blijkbaar niet voldoende voor Samsung wat ik gek vind gezien er niet meer op een factuur zal staan qua info anders dan dat er de tekst FACTUUR op staat.
Hoi Dennis,Hier dezelfde situatie.... vervelend zeg! Ben jij nog aan de factuur gekomen? Ik heb hem toendertijd ook niet ontvangen. Groeten, Suzanne
In juni 2019 een wandkap vlakscherm (afzuiger) gekocht en de motor doet het niet meer. Nu lees ik via deze site dat de zaak opgedoekt is. Waar kan ik nu terecht voor mijn reparatie met garantie? Ik vermoed nergens maar wie weet.