De van oorsprong Duitse beautywebshop Flaconi breidt zijn internationale aanwezigheid in hoog tempo uit. Vorig jaar zette het bedrijf voet aan wal in Nederland, België en Zwitserland; dit jaar kwamen daar nog eens vijf markten bij. En het einde is nog niet in zicht: zeven nieuwe landen staan op de planning. In Nederland zet Flaconi nu vol in op naamsbekendheid.
Binnenkort zullen Nederlandse consumenten het merk dan ook vaker tegenkomen. Flaconi lanceert zijn eerste brand awareness-campagne in ons land. De retailer wil zijn zichtbaarheid vergroten in de belangrijkste internationale markten — en Nederland hoort daar nadrukkelijk bij.
Zoals gezegd is Flaconi al actief in Nederland: in oktober 2024 ging de webshop hier live. Sindsdien is sprake van stevige groei, stelt het bedrijf, dat inmiddels zwarte cijfers schrijft. Om verder terrein te winnen, zet Flaconi campagnes op via Meta, Pinterest, YouTube en podcasts — met name om nieuwe doelgroepen te bereiken.
‘We zijn enorm verheugd over de start van onze eerste brand awareness-campagne in Nederland – een markt met enorm potentieel. Ons doel is helder: Flaconi positioneren als dé toonaangevende online speler voor beauty in Europa’, aldus Bastian Siebers, ceo van Flaconi.
In het afgelopen boekjaar groeide de omzet van Flaconi met 30 procent tot 514 miljoen euro. Ook dit jaar liggen de cijfers op een vergelijkbaar niveau en bovendien werd de winst verdubbeld.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Flaconi geeft gas in Nederland