Op de dag dat Amazon in Nederland een evenement organiseert over de toekomst van e-commerce, ter gelegenheid van het vijfjarig bestaan van de webshop in ons land, maakt het bedrijf bekend hoe het zelf naar de toekomst kijkt. In de komende jaren investeert Amazon ruim 1,4 miljard euro in Nederland.
Volgens het bedrijf is dit de grootste financiële toezegging aan ons land sinds de lancering in 2020. De investering volgt kort op een vergelijkbare aankondiging voor België, waar het om 1 miljard euro tot 2027 gaat.
Ook in Nederland wordt de investering uitgesmeerd over meerdere jaren. Amazon steekt geld in AWS, de retailactiviteiten en de infrastructuur. Mkb’ers moeten hierdoor hun bereik naar Nederlandse én internationale klanten kunnen vergroten. Het bedrijf concretiseert niet waarin precies wordt geïnvesteerd.
Amazon’s countrymanager voor Nederland en België, Eva Faict, zegt daarover: ‘Nederland is een belangrijke groeimarkt voor ons. Onze primaire focus ligt op het blijvend aanbieden van lage prijzen, een ruime productkeuze en snellere en gemakkelijke bezorgopties aan onze Nederlandse klanten. Deze investering van meer dan 1,4 miljard euro in Nederland weerspiegelt die toewijding. Met deze investeringen kunnen we onze klanten nog beter bedienen, onze diensten verbeteren en tegelijkertijd kansen creëren voor lokale bedrijven om te groeien en Nederlandse ondernemers verder ondersteunen met onze technologie en expertise.’
Inmiddels komt meer dan 60 procent van de producten op Amazon.nl van externe verkooppartners. Het gaat momenteel om zo’n 4.500 partners.

Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Miljardeninjectie moet Amazon in Nederland versnellen