Twinkle | Digital Commerce

Amazon gaat voor een Black Friday-week

2019-11-18
1000562
  • [nieuws]
  • 1:12

Amazon pakt koopjesfestijn Black Friday aan om een week lang in aanloop naar 29 november met nieuwe aanbiedingen te komen.

Vanaf vandaag kunnen consumenten al artikelen met korting in de webshop kopen, maar de daadwerkelijke ‘Black Friday-week’ start op 22 november en zal tot op Black Friday zelf, 29 november, duren.

Lightning Deals

Klanten kunnen speelgoed, elektronica, kleding, beauty, decoratie, keuken en producten in meer dan 20 andere categorieën met korting kopen. In de Black Friday-week zullen elke dag vanaf middernacht 'Deals van de dag' worden aangeboden die 24 uur lang beschikbaar zullen zijn. Daarnaast zullen dagelijks tussen 6:00 uur en 19:45 uur elke vijf minuten nieuwe ‘Lightning Deals’ verschijnen die tot zes uur lang beschikbaar zullen zijn, of zolang de voorraad strekt. Amazon Prime-leden krijgen een halfuur eerder toegang tot Lightning Deals.

Lees ook: 10 tips voor een recordomzet voor jouw webshop tijdens Black Friday

De acties lopen nog via het Nederlandse deel op de Duitse Amazon-site. In het eerste kwartaal van 2020 zal Amazon de Nederlandse webshop, Amazon.nl, lanceren.

Verwachte drukte

Thuiswinkel.org en Nederlandse webwinkels zijn twee weken geleden een campagne gestart om mensen erop te wijzen dat ze op tijd hun online bestellingen plaatsten vanwege verwachte drukte. Een Black Friday-week kan de bestel- en bezorgdrukte bij Amazon beter verdelen. Twee weken gelden besloot bol.com om de eindejaarsverkopen naar voren te halen, om zo orders te verspreiden. Amazon spreidde de Black Friday-aanbiedingen in de Verenigde Staten al eerder.