De e-commerce branche wil consumenten erop attenderen om op tijd online cadeaus voor de feestdagen te bestellen. Thuiswinkel.org start daarom op 9 november in samenwerking met webshops en vervoerders de campagne ‘Wees voorbereid - Bestel op tijd.’
Omdat dit jaar Black Friday (29 november) en Cyber Monday (2 december) vlak voor Sinterklaas vallen wordt een grote verkooppiek in slechts enkele dagen verwacht. Om te voorkomen dat pakketjes niet op tijd aankomen, krijgen consument in de campagne het advies om eerder te bestellen. Dan worden bestellingen beter gespreid en ontstaat er minder bezorgdruk. Naast op tijd bestellen worden consumenten ook onder meer opgeroepen om pakketten te laten afleveren op servicepunten
Sinterklaas is blij
Thuiswinkel.org: ‘In de campagne staat Sinterklaas centraal, die blij is omdat de pakjes op tijd besteld en bezorgd zijn. De consument kan de Sint een handje helpen om alle cadeautjes op tijd onder de schoorsteen te krijgen.’ Webshops zullen het aangepaste Waarborg-vignet op de site laten zien. Verder komt er een radiospotje en een video die vanaf 9 november zullen worden uitgezonden op verschillende radiostations (Q-Music, 538, et cetera) en online videoplatformen (YouTube, RTL Gemist, etc.). De campagne heeft een landelijke dekking.
Op tijd verschilt per webwinkel
Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org: ‘Wat “op tijd besteld” is, kan per webwinkel verschillen. Webwinkels informeren consumenten daar zelf over door bijvoorbeeld bij een product op de site de actuele levertijd weer te geven.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Thuiswinkel.org: wil je op tijd je cadeaus? Bestel dan op tijd
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.