Zalando zag het aantal bestellingen in het derde kwartaal van dit jaar met zo’n 25 procent toenemen naar 34,7 miljoen. Mede daardoor steeg de omzet van de groep naar anderhalf miljard euro.
Onder de streep kan Zalando echter nog geen zwarte cijfers schrijven. Hoewel het verlies aanzienlijk lager uitvalt dan in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Het nettoverlies kwam in het derde kwartaal uit op 13,6 miljoen, vorig jaar was dit 41,7 miljoen euro.
Zalando zelf stelt blij te zijn met de resultaten en wijst daarbij op een mijlpaal: niet eerder werd de site in drie maanden tijd meer dan één miljard keer bezocht. In het vorig kwartaal hikte het bedrijf daar al tegenaan, maar nu is die mijlpaal ook daadwerkelijk bereikt.
'Starting point for fashion'
Volgens Zalando heeft het daardoor een flinke stap gezet in zijn doelstelling om ‘the starting point for fashion’ te worden. Daar refereerde Jacintha de Graaf, regional lead Benelux, eerder deze week ook al aan tijdens het Twinkle Marketplaces Event. Cfo David Schröder verwoordt het in het persbericht als volgt: ‘2019 is tot nu toe een erg succesvol jaar voor ons. We groeien snel in alle regio’s. We kijken uit naar de aankomende cyberweek en de feestdagen.’
Zalando verwacht dit jaar een toename in gross merchandise value (GMV) van 20 tot 25 procent. De aangepast brutowinst zou tussen de 175 en 225 miljoen euro moeten uitkomen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Kwart meer bestellingen voor Zalando
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.