Twinkle | Digital Commerce

Douglas begint zelf een marktplaats

2019-10-31
1000562
  • 0:54

Beauty retailer Douglas lanceert naar eigen zeggen de eerste Europese marktplaats voor schoonheidsproducten. Het platform begint in Duitsland, maar zal worden uitgerold naar andere markten.

Met deze stap breidt het bedrijf zijn assortiment van ongeveer 50.000 producten in de online shop uit met merken van ‘exclusief geselecteerde partners’. Als eerste wordt het assortiment uitgebreid met 10.000 producten van onder meer merken als Talea en Brandfield. Klanten zien na het plaatsen en betalen van de bestellingen of Douglas of een partner de producten verstuurt. 20 partners zullen via de marktplaats gaan verkopen, het bedrijf is in gesprek met nog eens 100 potentiële partners.

'Beslissende fase'

Tina Müller, de ceo van Douglas, geeft in het persbericht aan dat de platformeconomie het bedrijfsmodel van de toekomst is. Ze noemt de lancering van de marktplaats en het partnerprogramma dat daarbij hoort ‘de beslissende fase’ in de digitale transformatie van het bedrijf en een ‘one-stop shopping-ervaring’.

In augustus maakte de parfumwinkel bekend te willen investeren in een eigen marktplaats en fysieke winkels te gaan sluiten.