Beerwulf is de aanvoerder van de nieuwe CrossBorder Top 30, de lijst met de snelst groeiende Nederlandse e-commerce ondernemingen over de grens. De rangorde werd zojuist bekend gemaakt op het CrossBorder Event in Utrecht, georganiseerd door Twinkle en Dexport. Rituals won daar de CrossBorder Award voor de beste internationale marketingcampagne.
‘Your next move’, was het thema van het zevende CrossBorder Event, voorgezeten door Ben van der Burg op evenementenlocatie Mereveld. Sprekers van onder andere YourSurprise, Bakker.com en Charlie Temple deelden verhalen over internationaal verkoopsucces, net als DisQounts International, de lijstaanvoerder van de CrossBorder Top 30 van vorig jaar.
DisQounts’ opvolger Beerwulf verbindt brouwers aan (speciaal)bier kopers in inmiddels meer dan tien landen. De digitale 'leepboot van Heineken', eerder dit jaar al zegevierend bij de Shopping Awards, wist zijn internationale omzet vorig jaar met niet minder dan 1.810 procent te laten groeien. Koffievoordeel bezet de tweede plek op de lijst met internationale snelgroeiers, gevolgd door Cookinglife.
De hele CrossBorder Top 30:
1 Beerwulf
2 Koffievoordeel
3 Cookinglife
4 De Isolatieshop
5 Parkos
6 Everlake eCommerce
7 Fashcom
8 BloomTheRoom
9 Oger
10 Werk Aan De Muur
11 HBL Online
Podobrace
13 UV-Fashions
14 Just Carpets
15 Suitable
16 de Bijenkorf
17 Solar Power Supply
18 PastBook
19 Rituals Cosmetics
20 MamaLoes BabySjop
21 Smartphonehoesjes.nl
22 Lobbes
23 CustomConcepts
Snowcountry
25 EDC Retail
26 Megekko
SB Supply Europe
28 Maxilia Relatiegeschenken
29 Flinders
30 Lucardi Juwelier
Voor de ranking in de CrossBorder Top 30 is de (procentuele) internationale omzetgroei van vorig jaar maatgevend. Voorwaarde is dat bedrijven het jaar ervoor al tenminste 100.000 euro omzet boekten over de grens, ook mag een onderneming niet louter op het buitenland gericht zijn.
CrossBorder Award
Vandaag werd ook de CrossBorder Award uitgereikt, een prooi voor Rituals. Het cosmeticabedrijf bleef de andere genomineerden Amsterdenim, Brabantia, Obelink en PastBook voor met een datagedreven marketingcampagne. ‘Rituals heeft internationaal klantreizen in kaart gebracht en vervolgens gericht awareness gecreëerd. Daarbij heeft het bedrijf veel getest, terwijl de merkwaarden overeind zijn blijven staan. De campagne heeft een ongekende return on investment gesorteerd, van meer dan 500 procent. Een terechte winnaar’, aldus de vakjury. Het keurkorps bestond uit Dennis Nieuwpoort (ABN Amro), Jeroen Kerkhoff (Philips)Tom de Vos (Fatboy, winnaar van de eerste CrossBorder Award), Jeroen Mirck (Marketingfacts en MarketingTribune) en Andreas Giese (Dexport).
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Beerwulf en Rituals gelauwerd op CrossBorder Event
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.