Twinkle | Digital Commerce

Beerwulf en Rituals gelauwerd op CrossBorder Event

2019-10-04
997561
  • [nieuws]
  • 1:51

Beerwulf is de aanvoerder van de nieuwe CrossBorder Top 30, de lijst met de snelst groeiende Nederlandse e-commerce ondernemingen over de grens. De rangorde werd zojuist bekend gemaakt op het CrossBorder Event in Utrecht, georganiseerd door Twinkle en Dexport. Rituals won daar de CrossBorder Award voor de beste internationale marketingcampagne.

Your next move’, was het thema van het zevende CrossBorder Event, voorgezeten door Ben van der Burg op evenementenlocatie Mereveld. Sprekers van onder andere YourSurprise, Bakker.com en Charlie Temple deelden verhalen over internationaal verkoopsucces, net als DisQounts International, de lijstaanvoerder van de CrossBorder Top 30 van vorig jaar.

DisQounts’ opvolger Beerwulf verbindt brouwers aan (speciaal)bier kopers in inmiddels meer dan tien landen. De digitale 'leepboot van Heineken', eerder dit jaar al zegevierend bij de Shopping Awards, wist zijn internationale omzet vorig jaar met niet minder dan 1.810 procent te laten groeien. Koffievoordeel bezet de tweede plek op de lijst met internationale snelgroeiers, gevolgd door Cookinglife.
 
De hele CrossBorder Top 30:



1            Beerwulf

2            Koffievoordeel

3            Cookinglife

4            De Isolatieshop

5            Parkos

6            Everlake eCommerce

7            Fashcom

8            BloomTheRoom

9            Oger

10         Werk Aan De Muur

11         HBL Online

              Podobrace

13         UV-Fashions

14         Just Carpets

15         Suitable

16         de Bijenkorf

17         Solar Power Supply

18         PastBook

19         Rituals Cosmetics

20         MamaLoes BabySjop

21         Smartphonehoesjes.nl

22         Lobbes

23         CustomConcepts

              Snowcountry

25         EDC Retail

26         Megekko

              SB Supply Europe

28         Maxilia Relatiegeschenken

29         Flinders

30         Lucardi Juwelier

Voor de ranking in de CrossBorder Top 30 is de (procentuele) internationale omzetgroei van vorig jaar maatgevend. Voorwaarde is dat bedrijven het jaar ervoor al tenminste 100.000 euro omzet boekten over de grens, ook mag een onderneming niet louter op het buitenland gericht zijn.

CrossBorder Award

Vandaag werd ook de CrossBorder Award uitgereikt, een prooi voor Rituals. Het cosmeticabedrijf bleef de andere genomineerden Amsterdenim, Brabantia, Obelink en PastBook voor met een datagedreven marketingcampagne. ‘Rituals heeft internationaal klantreizen in kaart gebracht en vervolgens gericht awareness gecreëerd. Daarbij heeft het bedrijf veel getest, terwijl de merkwaarden overeind zijn blijven staan. De campagne heeft een ongekende return on investment gesorteerd, van meer dan 500 procent. Een terechte winnaar’, aldus de vakjury. Het keurkorps bestond uit Dennis Nieuwpoort (ABN Amro), Jeroen Kerkhoff (Philips)Tom de Vos (Fatboy, winnaar van de eerste CrossBorder Award), Jeroen Mirck (Marketingfacts en MarketingTribune) en Andreas Giese (Dexport).