DisQounts staat bovenaan de nieuwe CrossBorder Top 30, die op het CrossBorder Event is onthuld. Ook Fatboy viel in de prijzen: het zitzatmerk verliet Utrecht met de CrossBorder Award.
‘From Holland going global’, was het thema van het zesde CrossBorder Event, voorgezeten door Ben van der Burg op evenementenlocatie Mereveld. Sprekers van onder andere Beerwulf, MS Mode en Snowcountry deelden verhalen over internationaal verkoopsucces, net als ProFlags, de lijstaanvoerder van de CrossBorder Top 30 van vorig jaar.
DisQounts aan kop
DisQounts neemt het stokje over van Proflags. Het bedrijf uit De Meern levert aan dagaanbieders en andere webwinkels en verkoopt daarnaast zelf ook via verschillende marktplaatsen wereldwijd. Met ruim 400 procent internationale omzetaanwas blijft DisQounts Koffievoordeel en Forza Refurbished voor op de lijst van snelle groeiers.
Voor de ranking in de CrossBorder Top 30 is de – procentuele – internationale omzetgroei van vorig jaar maatgevend. Deelnemers dienen in het voorafgaande jaar (2016) tenminste 100.000 euro omzet te hebben geboekt over de grens; ook mag een onderneming niet louter op het buitenland gericht zijn.
Ranglijst
Hieronder vind je de complete CrossBorder Top 30 van 2018 (bedrijven met gelijke groeipercentages hebben dezelfde notering):
1 DisQounts International
2 Koffievoordeel
3 Forza Refurbished
4 T.O.M. bv
5 FashCom
6 Everlake eCommerce
7 Ukje.nl
8 Body & Fit
9 Wilpe.com
10 MotorKledingCenter
10 Dekbed-Discounter.nl
12 CycleXclusive
13 HBB24
14 SB Supply
15 iUsed
16 Snowcountry
17 Betersport
18 GoCustomized
19 MamaLoes Babysjop
20 KATO Group
21 YourSurprise.com
21 Etrias
23 Lucardi Juwelier
24 Topvitamins
24 Leen Bakker
26 HBL Online
27 vidaXL
28 Travelbags
29 Macrovet
30 Maxilia Relatiegeschenken
30 Happy on Web
CrossBorder Award
Fatboy sleepte de eerste CrossBorder Award in de wacht. Het bedrijf kwam met zijn internationale prestaties als beste uit de bus volgens de vakjury, bestaande uit Luuk Ros (NIMA en Marketingfacts), Guido Smit (ABN Amro), Andreas Giese (Dexport) en Jeroen Kerkhoff (Philips). Het keurkorps prijst Fatboy onder meer om zijn creativiteit en distributieproces. Het bedrijf uit Den Bosch scoorde hoge ogen met de internationale campagne ‘The World’s laziest job’, om zitzak Lamzac via user generated video content onder de aandacht te brengen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
DisQounts en Fatboy gelauwerd op CrossBorder Event
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.