Beerwulf omarmt het marktplaatsmodel. De aan Heineken gelieerde bierwebshop neemt deze maand een nieuw online platform in gebruik waarop ruimte is voor externe verkopers.
Dat meldt Katinka Bezemer, lead marketplace van Beerwulf tijdens Shopping Today. Beerwulf ging in 2017 van start als onafhankelijk innovatieproject van Heineken. In 2019 kwam het bedrijf officieel onder de grote groene vlag te vallen en is het de direct to consumer webshop van de biergigant. Met het nieuwe platform kunnen ook andere brouwerijen via Beerwulf verkopen.
‘Een breed assortiment is bij bieren super belangrijk’, zo verklaart Bezemer de keuze om het platform open te stellen. ‘De combinatie van hardlopers en unieke bieren zorgt ervoor dat mensen terugkomen. Maar inkopen kost veel tijd en het is een uitdaging om voorraad te houden. Met het marktplaatsmodel spreiden we de risico’s met de partners. Bovendien is het bij bier interessant om direct het nieuwste biertje te kunnen aanbieden.’
De marktplaats betekent niet alleen dat er meer en diverser bier zal vloeien bij Beerwulf, het zal ook leiden tot een verbreding van het assortiment. Volgens Bezemer hoeven we die niet te zoeken in bijvoorbeeld wijn. ‘Bier is ons product. Maar je kunt denken aan glazen en snacks. We zijn in gesprek met partijen die accessoires voor de home-bar willen aanbieden, zoals barkrukken.’ De bieren van partners zullen niet voor de thuistap beschikbaar komen, maar worden per fles verkocht.
Beerwulf vraagt commissie om te verkopen op het platform, en levert aanvullende modules met services als facturatie, shipping en customer care. Later worden naar verwachting meer services toegevoegd. In eerste instantie start de marktplaats alleen in Nederland, en met één partner, die Bezemer nog niet wil prijsgeven, maar zeker is dat het om een brouwerij gaat. Op termijn is het doel om zoveel mogelijk partners aan te sluiten.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Beerwulf tapt uit marktplaats vaatje
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.