Twinkle | Digital Commerce

Bloomon maakt winst na koerswijziging

2019-10-21
1000562
  • [nieuws]
  • 0:58

Bloemenverkoper Bloomon stapt steeds verder van het eigen abonnementsmodel af. Het bedrijf zet meer in op verkoop van losse boeketten en heeft minder haast met uitbreiding naar nieuwe landen.

Met betrekking tot dat laatste schrapte het bedrijf dit jaar elf van de ruim honderd banen, voornamelijk marketingfuncties. Legt mede oprichter Bart Troost uit in gesprek met het FD. ‘We hebben toen ook de keuze gemaakt om winst te gaan maken.’ Volgens Troost gebeurde dat voor het eerst in september. Een mooie prestatie, stelt hij.

Het wil echter niet zeggen dat Bloomon helemaal stopt met uitbreiding naar het buitenland. Zo staan Amerika of Azië nog steeds op de planning. ‘Maar voor nu denken we: laten we eerst maar eens succesvol zijn in Duitsland.’

Boeketten

Ook zet het bedrijf dus steeds meer in op de verkoop van losse boeketten. Zo startte het onlangs een proef met de verkoop van losse boeketten bij Albert Heijn. En ook op de webshop zelf zijn inmiddels losse boeketten te koop. Volgens Troost wil Bloomon er ook zijn voor klanten die eenmalig een bos bloemen wil kopen.