Afound, het outletmerk van H&M Group, past na een jaar zijn strategie aan. De online marktplaats wordt belangrijker, de fysieke winkels minder.
H&M Group lanceerde het merk in 2018, en concludeert nu op basis van klantinzicht dat het concept van de fysieke marktplaats (marktkramen in een winkel) minder in trek is dan de online marktplaats. Afound verkoopt H&M-producten en items van merken als adidas, Björn Borg en French Connection.
De nieuwe Afound-ceo, Joanna Hummel, vertelde aan Reuters dat na een heroverweging de focus dus meer op de online marktplaats komt te liggen. In de uitrol naar andere landen zal Afound per land kijken of er ook fysieke winkels komen of dat het bij de webshop blijft.
Ook naar Nederland
H&M, de nummer tien in de Twinkle100, heeft aangegeven dat de marktplaats 'later dit jaar' ook naar Nederland komt. Wanneer precies is nog niet duidelijk.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
H&M's outletmerk Afound focust meer op online
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.