Twinkle | Digital Commerce

H&M introduceert discountplatform Afound in Nederland

2019-06-28
1000562
  • [nieuws]
  • 1:13

Nederland staat als eerstvolgende op H&M’s kalender om discountketen Afound te introduceren. Het bedrijf kwam vorig jaar met de discounter, zowel fysiek als online, in Zweden.

In het najaar komt Afound naar Nederland. Dat zal in eerste instantie middels een online platform zijn, kondigt het bedrijf aan. ‘Het vestigen in Nederland maakt deel uit van een langetermijnstrategie met de ambitie om Afound verder op te schalen in Europa. Afound start met een digitale marktplaats in het najaar van 2019.’ Volgens de retailer is de lancering van een digitaal platform een eerste stap. Het is dan ook niet duidelijk of er plannen zijn voor fysieke vestigingen van Afound, zoals in Zweden.

De discounter claimt altijd kortingen aan te bieden tussen de 25 en 70 procent op kleding van meer dan honderd merken. Managing director Joanna Hummel ziet Nederland dan ook als geschikte markt om het concept in Europa verder uit te breiden, schrijft RTLZ: ‘Wij zijn ervan overtuigd dat Nederlanders ons concept van het aanbieden van goede deals op artikelen die al geproduceerd zijn, zoals bij een te grote voorraad, verwelkomen.’

Meer labels

Afound dook vorig jaar voor het eerst op in Zweden. H&M opende daar enkele fysieke winkels, waaronder in hoofdstad Stockholm. Het is het derde label in korte tijd dat door de nummer 8 van de Twinkle100 werd gelanceerd. Zo startte het bedrijf in 2017 nog met Arket en introduceerde het korte tijd daarop millenniallabel /Nyden.